Prievidza 2013

Teme povezane z jadralnim letenjem v klubu.

Moderatorji: MikePapa, Rolf, Pijo

Prievidza 2013

OdgovorNapisal/-a MikePapa » So Jul 27, 2013 10:13 pm

Prvi tekmovalni dan je za nami, zato vam dolgujemo tudi kratko poročilo o dogodkih v Prievidzi. Včeraj, na trening dnevu so nas v zraku pričakale dobre razmere. Iz rezultatov treninga je razvidno, da smo bili z mariborčani žal edini, ki smo svoje rezultate objavili, oziroma bili dovolj zgodnji da smo se na zastavljeno nalogo sploh odpravili. Sam sem imel nekaj težav z navigacijo, saj oprema še ni bila kompletna (Oudie, ki mi ga je na pregled posodil Naviter je imel še padalsko programsko opremo), a sem uspešno našel in obletel vse obratne točke. Na nalogo smo se odpravili skupaj z mariborčani, in ves čas leteli skupaj ter po rezultatih približno enako hitro. Po pristanku nas je v bazi že čakala zelo dobra fižolova mineštra ter "grška" solata brez oliv. Vse pohvale kuharici in pomočnikoma večerja je bila namreč res odlična.

1. tekmovalni dan se je začel z visoko oblačnostjo, ki je grozila s pokrivanjem vendar pa se je vsaj v okolici letališča kmalu razkadila. Drugače je bilo na severu proti prvi obratni točki, zato je žirija skrajšala nalogo in spremenila prvi dve obratni točki. Imel sem malo smole s štartom. Ponovno smo bili na frekvenci z mariborčani in hotel sem štartati skupaj z MC in M1, vendar se takoj na začetku nismo razumeli kam bomo leteli, tako da sem se na 15. km znašel sam nizko ter brez idej medtem, ko sta mariborčana vrtela 2 m/s. Imel sem na izbiro nadaljevati naprej na teren, ki ni obetal nič dobrega, ker je bil v senci, ali pa se obrniti in štartati ponovno. Ker sem pričakoval, da bom v obeh primerih večino naloge sam, sem se odločil za slednje in naredil usodno napako, saj sta oba mariborčana končala na 5. in 6. mestu. V drugo mi je šlo do prve obratne točke približno tako dobro kot Boštjanu, vendar me je premamil lep kumulus na zaveterni strani hriba, ki pa ko sem prišel do njega ni dal prav nič. Znašel sem se v parterju, že klical bližnje letališče na njihovi frekvenci (a se mi ni nihče javil) in že razmišljal ali naj se potegnem nazaj v Prievidzo ali naj me pridejo iskat z avtom, ko sem dobil blago dviganje, s katerim sem se spravil ravno toliko višje da sem dobil upanje na rešitev. Splaniral sem naprej proti Prievidzi ter upal, da kateri izmed oblakov vseeno postreže s kakim dviganjem, čeprav sem pričakoval, da glavni del prihaja z druge strani hriba. Vozil sem se po "nulcah" in prešteval veverice na smrekah, ter ugibal katera njiva pod mano je požeta in katera ni. Po približno 10ih kilometrih mučenja po parterju sem opazil še enega "reveža" kako se muči malo naprej od mene na podobni višini kot jaz. Pogledat sem šel, kaj ima in ugotovil, da nič posebnega, zato sem pot nadaljeval še malo proti izhodiščnemu letališču, ter dobil slabega pol metrčka. "Revežu" za mano ni šlo prav nič bolje. Počasi se je dviganje ojačalo in ko sem pridobil kakih 200 do 300 m sem si drznil premakniti proti bolj obetavnim oblakom, ki so na koncu dali 3 m/s. Kar pogumno palico naprej saj je pred mano lep kumulus si mislim in se odpravim proti 2. obratni točki, ki pa je bila za hribi. Žal tisti lep kumulus spet ni od sebe prav ničesar tako da sem se znašel v "Rovtah" in bil zato prisiljen vrteti kar je prišlo pod roke. Na koncu sem sicer po nekaj nabranih 100 metrih in ko sem se premaknil na priveterno stran celo dobil solidno dviganje. Do tretje obratne točke je še kar letelo z izjemo dveh ogledov požetih njiv pod seboj. 7 km pred 3. obratno točko so mi markirali dviganje ki me je z 3,1 m/s dvignil za 1250 m, kar je zadostovalo za končni dolet.

Če povzamemo na hitro: Vročina na tleh je huda, pomočniki so super in pridni imamo se lepo. V prihodnjih dneh se bo oglasil še kdo.
MikePapa
Imetnik zlatega C s tremi diamanti
 
Prispevkov: 601
Pridružen: Če Mar 29, 2007 3:31 pm
Kraj: Postojna

Re: Prievidza 2013

OdgovorNapisal/-a MihaKos » Če Avg 01, 2013 8:17 pm

Dnevno nestrpno spremljam objavo rezultatov iz Prievidze in ugotavljam: NAŠI (tokrat jih je kar 6!) SO DOBRI! Seveda pa vsa možna pričakovanja presega Boštjan - v čast mi je, da lahko letim z njim na Blaniku! Nekoliko pa le pogrešam kakšno javljanje s prizorišča dogajanja, saj nas je Miha P. z njegovim uvodnim obširnim in zanimivim prispevkom kar nekoliko razvadil ...
Vsem šestim pilotom, ki zastopajo Postojno, želim še naprej veliko uspehov, njihovim pomočnikom pa čim manj napornih opravil!
Miha K.
MihaKos
Imetnik zlatega C s tremi diamanti
 
Prispevkov: 208
Pridružen: Pe Mar 30, 2007 11:46 am
Kraj: Ljubljana

Re: Prievidza 2013

OdgovorNapisal/-a skavalic » Pe Avg 02, 2013 1:43 pm

Danes je napoved vremena taka, da je postavljena discilplina tako, da se leti proti SV. Se pravi proti Horna Lehota, nato nazaj proti Novakom, potem nazaj Proti Liptovsky Jan in nato vrnitev na letališče (radij 3km, min. višina 100m QFE). Za pristajanje v smer 22 aeroklub v sodelovanju s policijo zapre cesto tako da policijski avto postavijo čez cesto. Nasploh letališče zelo dobro deluje. Tukaj najdemo proizvodne prostore Aerospoola kjer se izdeluje letalo Daynamic WT9. Delavci so zelo prijazni in ko imamo kaj težav nam uredijo in posrevisirajo zadeve. Tako smo včeraj za PJ menjali baterijo v delavnici kjer izdelujejo inštrument table, trgovina z baterijami pa se nahaja na drugi strani steze. Restavracija je prilagojena delavcem in njihovim malicam, zato so cene ugodne (4eur je menu). Vseeno pa za naše pilote zelo dobro skrbimo. Na jedilniku so dnevno zajtrk z marmelado, mlekom, salama, sir, jogurt, lešnikov namaz, paštete, sadje in rio mare. V kruh Slovaki zelo radi dodajajo janež na katerega smo se navadili (razen pomočnika Nejca). Za kosilo se pripravlja grška solata in pohane bučke, polnjene paprike, mineštre, meso na žaru, razne juhice.
Med tekmovanjem pomočniki spremljamo letenje po radijski postaji in sledimo pozicijo pilotov. To ne pomeni da smo v kampu ampak ko se gremo kopat v bližnji bazen sabo vzamemo še radijsko postajo. Tako lahko breskrbno spremljamo kje so naši piloti. No, brezskrbno tudi zato ker piloti tako dobro letijo, da je guraško delo zelo olajšano.
Miha je obletel čisto vse naloge in se pridno bori za uvrstitev, ter dnevno nabira izkušnje. Sašu (SJ) gre v odprtem tazredu tudi zelo dobro in konstantno dobro leti, Matija (ZM) in Albin (KA) tudi dobro letita, čemprav jim vsaketoliko hribi ne delajo ravno najbolje. Nejc (NL) in Luka (UK) se tudi borita za uvrstitev ali pa pomagata skupini za boljše prebijanje v ospredje. Boštjan pa je kos oz. prehiteva tudi najboljše pilote. Včerajšnji dan je skoraj zmagal, če nebi na zadnji kateti zamišljena feca izpuhtela in je ostal brez dobrega dviganja za finalni dolet v cilj, zato se je moral dlje časa pobirati. Na žalost so ga ostali piloti za njim zato ujeli. Konstantno dobro letenje Boštjanu omogoča dobro uvrstitev, trenutno je skupno na drugem mestu v klubskem razredu.
Za avione je maksimalno priskrbljeno. Zjutraj vstajamo zgodaj, jih umijemo v jutranji rosi in pripravimo za štart. Potem ko se avioni odpeljejo na štart gremo na zajtrk. Ob 10 so sestanki (briefing) kjer se podeli malenkostne pozornosti prvim tekmovalcem v disciplinah prejšnjega dne, nato Boris Žorž dodobra predstavi razvoj vremena skozi dan. Po Borisovi napovedi sledi predstavitev nalog. Vsak tekmovalec dobi nalogo naprintano na papirju s katere potem točke izberejo v dlančniku. Veliko je dela z zračnim prostorom, čeprav vojaki tukaj z aeroklubom lepo sodelujejo in vojaške cone po potrebi prepustijo tekmovalcem za dirkanje.
Po sestanku sledi odhod k avionom na štartno linijo. Avione tam spoliramo s Prontom (tistim s čebeljim medom) čene drugače preprečuje nabiranja mrčesa. Pilotu se drži senca saj je vročina neizprosna. Vlečna letala Daynamic so res izvrstna in vsi piloti jih hvalijo oz. vsaj nimajo pripomb. 110KM je za ultralahko letalo in jadralno letalo (tudi Duo Discus poln vode) več kot dovolj, kar priča o dobri aerodinamiki in lastnosti letal. Opazili smo da ni nobenega čebljajnja po postaji. Letalo se zapne, dvigne krilo in nato pilot vlečnega letala sam začne z zategovanjem vrvi. Pilot jadralnega letala takrat pobremza, da se letalo ko je vrv napeta ne zapelje čez štrik in odpne. Nato sledi samo še ready.
Ko se piloti vrnejo (in pomočniki iz kopanja) se letalo obriše, pilotu prinesemo radler, vodo ali pivo, saj si po garanju to tudi zaslužijo (sploh ker redno prihajajo domov). Pilota oddata naloge, pomočnmiki pa uredimo langariranje in pripravimo letalo na "prenočevanje". Kosila se lotevamo ko sta pilota nazaj, saj je dovolj časa med tem ko se vršijo raznovrstne debate o m/s, višinah, podnih, planiranjih, kroženjih itd...
Zvečer si še kaj povemo, včeraj smo si pogledali filemček Starihe, ki je imel s sabo kamero. Filemček gledamo s pomočjo projektorja s katerim sosedje v kampu projecirajo sliko kar na šotor :).
V glavnem mamo se super, tekmovanje smo vzeli s polno resnostjo tako tekmovalci kot pomočniki, dajte navijat in držat pesti za današnje in jutrišnje letenje.
Z lepimi pozdravi iz Prievidze, Postojnska ekipa (PJ, P9, NL, KA, ZM, UK, KA).

p.s. Veliko tudi slikamo in snemamo, na uradni strani tekmovanja zato priporočam ogled galerije. Veliko slik je prispeval ravno pomočnik Sandi.
Dela naj kdor drugega ne zna.
skavalic
Imetnik dovoljenja
 
Prispevkov: 44
Pridružen: Po Sep 05, 2011 2:57 pm

Re: Prievidza 2013

OdgovorNapisal/-a MihaKos » So Avg 03, 2013 8:21 pm

Ob zaključku državnega prvenstva iskrene čestitke vsem sedmim tekmovalcem, ki so zastopali AK Postojna! (torej ne le šestim, kot sem zapisal v prejšnjem prispevku - v uradnih rezultatih je namreč Jernej/Nejc Lokovšek šele zadnji tekmovalni dan "prestopil" v naš klub ...). Seveda pa sem posebno navdušen nad izjemnim tekmovalnim letenjem Boštjana in njegovim 3. mestom v klubskem razredu!
Fantje, upam, da bomo v prihodnjih dneh poslušali vaše zanimive pripovedi (precej tega je že tudi v gornjem prispevku Sandija!)
MihaK
MihaKos
Imetnik zlatega C s tremi diamanti
 
Prispevkov: 208
Pridružen: Pe Mar 30, 2007 11:46 am
Kraj: Ljubljana


Vrni se na Jadralno letenje

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 1 gost

cron
Fatal: Not able to open ./cache/data_global.php